Karalienės Anos nėriniai

Lietuviškai šį augalą vadiname gerokai paprasčiau – paprastoji morka. Taip, morka.

Tų smulkiai baltai žydinčių augalų visą vasarą pilnos visos pakampės, patvorės ir pievos. Nuo gimimo jie matyti, bet iš tikrųjų juos pastebėjau tik sužinojusi, kaip romantiškai jie vadinami angliškai – Queen Anne’s Lace. Tada suskubau ieškoti, kaip lietuviškai vadiname tuos nėrinius. Kartais gal geriau kai kurių pavadinimų nežinoti (jau man taip buvo su jūrine levanda ir kermėku paprastuoju) :)))

Dabar jau kelis metus man tai vienas gražiausių augalų.

Net jei tai ir garšva, ne morka, vis tiek man labai gražus augalas :))

PS. Visai netyčia užtikau, kad krūminis arba daržinis builis angliškai vadinamas karvių petražole!

Ir dar, panašu, kad nėriniais vadinami visi tie baltų žiedynų augalai.

IMG_0017.CR2

IMG_0054.CR2

 

IMG_0053.CR2

 

IMG_0021.CR2va čia lapai šiek tiek matosi:

IMG_0041.CR2

 

 

9 Comments

Filed under Medžiai, Vaizdai

9 responses to “Karalienės Anos nėriniai

  1. dabar jau ir man panašu į tą builį :)))
    ai, bet vis tiek labai nėriniuotas daiktas :)) man jis net labiau nėriniuotas už paprastąją morką atrodo :))

  2. Slapta nepažįstama gerbėja

    patikslinu, kad turėjau omeny, sakydama, kad “Nuo garšvos skiriasi lapų ir žiedų stambumu”, kad garšvos labai ir žiedynai gerokai stambesni, o krūminio builio anie yra smuklesni, labiau iškarpyti.

  3. Paknisau Botanikos žodyną. Garšva (paprastoji garšva), Aegopodium podagraria, rusiškai vadinama snyt’, o angliškai kažkodėl goat-weed ar net jau visai, common goat-weed (nė iš tolo nei prie karalienės, nei prie nėrinių). Užtat įvedus lotynišką pavadinimą google’as meta būtent šitas nuotraukas, kaip čia. Queen Anne’s Lace man irgi nuo seno baisiai patinka, tai ir vadinu taip, o kažkam kitam gal gražiau ožkažolė (goat-weed). Mano baba plukes atkakliai ožkabarzdžiais vadino, ir kas.

  4. GVasara

    man atrodo, kad garšvos lapai kitokie, apvalesni… Žiedynai panašūs, gal šie (kur sakai, kad morka) labiau nėriniuoti… Nu čia mano akiai taip… Ai, geriau vadinsiu Karalienės Anos nėriniais – šakės, kaip gražu… :)

  5. julita

    nu ne, ne garšva, aš pažiūrėjau kieme ką tik, mes gyvename Latvijoj, visą sodybą užėmus ta garšva , nieko nepjaunu, laukiu žiedų, nes jie man labai patinka… . Garšvos lapai kiti, čia morka tegu būna. bet kuriuo atveju, mes kai mažos buvom , tai va tokius egzempliorius kaip Jūsų foto, ..pardavinėjom.. savo parduotuvėj kaip, atseit , morkas. :)

    • oi geras:))) aš tai iki dabar niekad nesuvokiau, kad be daržo morkos dar gali būti kita morka :))

      iš tiesų, man visi tokios rūšies žiedynai labai gražūs :)

  6. Anonymous

    O čia gal garšva?

    • gaaal … blemba, kaip sunku viską atpažinti.
      gal kas tiksliai žinotų? :)

      • Slapta nepažįstama gerbėja

        mano kuklia mėgėjiška nuomone, čia yra krūminis builis, praktiškai toks pats dažnas kaip garšva, galima rasti vos ne kiekvienam drėgname patvory, pakrūmy arba miško takelio pakrašty. Nuo garšvos skiriasi lapų ir žiedų stambumu. Dar į šiuos nuotraukose esančius augalus panaši nuodingoji (!) šunpetrė, mažoji ožiažol (šiek tiek per maža), iš dalies ir paprastoji morka, iš bėdos (nes jis tokiom plantacijom neauga) ir paprastasis kmynas, be to, pastarieji – ir kmynas, ir morka (laukinė), auga sausesnėse, atviresnėse pievose, ne miške. Duodu 90 proc. kad čia krūminis builis :)
        Bet kokiu atveju, 100 proc., kad tai salierinių šeimos augalas, o jų dauguma panašiais žiedynais žydi, ir lapai stambiau ar smulkiau karpyti: tiek visiems gerai žinomi prieskoniai – petražolės, salierai, kalendros, pankoliai, gelsvės, tiek tokios šakninės daržovės kaip morkos, pastarnokai, tiek vaistiniai augalai – kmynai, šnentagaršvės, tiek tokie bjaurybės kaip Sosnovskio barščiai.
        Ačiū už dėmesį, labanaktis :)

Leave a Reply

