… (tęsinys)

..palaksčiusi su žuvėdrom jūros dugnu  patraukiau į kažkokį-draustinį, dėl kurio ir išsiruošiau prie tos jūros. Paskui daugiau paskaitinėjau, tai jis ne kažkoks, jis turi vardą – Het Zwin ir yra netoli Knokės (Knokke-Heist) miesto. Iki Knokės galima nuvažiuoti per visą Belgijos pajūrį važiuojančiu tramvajumi, nuo Prancūzijos sienos iki Olandijos sienos. Aš įsivaizdavau, kad tas tramvajus važiuoja palei jūrą. Taip jis ir važiuoja, tik jūrą užstoja arba namai, arba kopų kalneliai, bet po kurortinius miestelius galima puse akies pasidairyti. Išlipus Knokėj (paskutinė maršruto stotelė) galima paeiti kelis žingsnius iki autobusų stotelių ir šeštoje stotelėje palaukti autobuso, berods 12-to. Šeštadieniais jis važiuoja kartą per valandą, man rodos likus kelioms minutėms iki lygios valandos. Važiuoji ten pusvalandį, autobusas sustoja prie pat draustinio, bilietas kainuoja penkis eurus ir lyg dar kažkiek centų.

Taigi, iš tikrųjų galima eiti ir nuo Knokės pajūriu link Olandijos, bet pirmą kartą galima netyčia ir praeiti, reikėtų pagal tokią metalinę skulptūrą orientuotis, bet tada vis tiek dar reikėtų kirsti kopas ir kokių 20 min. eiti link įėjimo į tą draustinį, tai jaučiu geriau pirmyn važiuoti autobusu, o atgal – pareiti. Jei kas susigundytų, galėčiau daugiau logistinių dalykų papasakoti:))

Draustinis yra prie jūros, tik nuo jūros jį skiria tokia kalnuota kopa, per tą kopą jūros iš draustinio visiškai nesimato. To draustinio vietoj viduramžiais per potvynius jūra ateidavo gilyn, nes po audrų susidarė toks lyg kanalas, ir juo būdavo galima net Briugę pasiekti, kažkaip taip skaičiau. O tas draustinis pradėtas vykdyti praėjusio amžiaus (nugi dvidešimto) viduryje, tiksliai neprisimenu ten kada (bet aš dabar turiu daugmaž tų laikų šukuoseną, bo labai išaugo plaukai, Jurgitos rankų neliečiami, nesakyčiau, kad džiaugiuosi draustinio pradžios laikų šukuosena) :))  Dalis draustinio teritorijos priklauso Belgijai, dalis – Olandijai. Na ir ten mėgsta rinktis paukščiai ir paukščių stebėtojai, ant kalvelės yra pilna suolelių, o ant suolelių – žmonių su kažkuo panašiu į teleskopą ir knygomis apie paukščius, ir stebi jie ten. Dar ten auga visokie druskai atsparūs augalai. Iš tikrųjų nieko daug angliškai neradau paskaityti, o olandiškai – nesuprantu:) bet aš ten labai ir neieškojau faktų. Man patiko, kad ten buvo visiška tyla. Keista, nes ten tylu nebuvo, visi tie paukščiai kėlė didžiausią ermidelį. Bet man vis tiek atrodė, kad esu visiškoj tyloj, net spengiančioj tyloj, tas visas gamtos triukšmas man buvo tyla :)

dovanokit už profaniškus Rimtų Dalykų aprašymus, bet nūdienoj internete pilna informacijos, tai kam ją dauginti. nori – pasiskaitai gražiuoju kur nors kitur, kur Išmanantys rašo.

na ką, prašom vaizdų iš draustinio:

(pagal tą skulptūrą ant kopos galima orientuotis ateinant pajūriu nuo Knokkes)

keli augmenijos atvaizdai:

jūrų levanda – bet anot upsos, paprastasis kermėkas:)) nors radus ir aš nebuvau tikra, ar čia ta levanda, man irgi priminė kažkokį paprastą-lietuvišką-sausiuką :))

na ir kiti keli augalai, kurių aš nepažįstų, kaip tų draugų:))

 

Leave a comment

Filed under Keliaujam?, Malonumai, Vaizdai

Leave a Reply

